ERASMUS+ RMMT audzēkņu mobilitāte Somijā, Ikaalinen

1234

 

 

 

 

   Jau vairākus gadus RMMT audzēkņiem ir iespēja doties pieredzes paplašināšanā uz Ikaalinen College of Crafts and Design (IKATA). Šis mācību gads nebija izņēmums un ERASMUS+ KA116 projekta ietvaros “Mobilitāte Eiropā- ceļš uz profesionalitāti” 2018- LV01-KA116-046877 uz Somiju devās astoņi RMMT pārstāvji. Pirmo reizi uz Ikaalinen devās multimediju dizaina, animācijas specialitātes audzēkņi. Šoreiz mobilitāte notika gada visaukstākajā periodā, ziemā, laikā posmā no 21.01.2019.-21.02.2019. Pedagogi jauniešus pavadīja mobilitātes pirmajā nedēļā 21.01.2019- 28.01.2019.

   Mobilitātē RMMT audzēkņiem un pedagogiem bija iespēja izpētīt studentu pilsētiņu, plašo skolas kompleksu, apceļot tuvāko apkārtni. Audzēkņiem bija iespēja papildināt savas zināšanas un prasmes profesijā, bet pedagogi dalījās pieredzē ar somu kolēģiem par kopīgo un atšķirīgo dažādu mācību metožu izmantojumā un ikdienas darba organizēšanā.

   Mobilitātē RMMT audzēkņus pārstāvēja: Luīze Gulbe VV-31, Everita Everte VV-31, Arta Tukmane VT-31, Eduards Artis Kalniņš VT-31, Aleksandra Izanda Brauna MA-31 un Alise Rūta Zingnika MA-31. Jauniešiem līdzi devās Mediju mākslas nodaļas pedagogs Agnese Ivane un RMMT direktores vietniece mācību darbā Teiksma Sūna. 

Šis projekts tiek finansēts ar Eiropas Komisijas atbalstu.

 

RMMT audzēkņi par projektā piedzīvoto:

 

   “Mācījos ''Scale modeling'' departamentā un mūsu uzdevums bija mēneša laikā uztaisīt krēslu 1:5 mērogā. Beigās no pieejamajiem materiāliem tapa arī “stop-motion” animācija. Es nekad nebiju darbojusies kokapstrādes sfērā, bet gan skolotāji gan skolēni bija ļoti atsaucīgi un pacietīgi, un izpalīdzēja ar visiem jautājumiem. 

Manas mīļākās atmiņas no Ikaalinenas ir rīta gājieni uz skolu. Mums bija jāiet cauri mežam, un saule bieži vien iespīdēja caur kokiem un zaigojās sniegā. Tas bija kā staigāt pasaku mežā.

Ko es iesaku tiem, kas nākotnē brauks uz Somiju? Nebaidīties runāt ar vietējiem! Somi ir ļoti patīkami sarunu biedri, tik līdz tiek pāri kautrības robežām.”

Alise Rūta Zingnika MA-31

 

   “Es ar vēl pieciem skolas biedriem atrados Somijā- tur pārsvarā uzturējos mazpilsētā ar nosaukumu Ikaalinen, taču brīvajās dienās nereti apmeklēju arī Tamperi. Helsinkus izzinājām pēdējās trīs dienās no mobilitātes. Brīvajās dienās, apmeklēju Tamperi, kur lielāko daļu laika pavadīju mākslas muzejos, taču piedāvājumā bija pieejami arī dažādi cita rakstura muzeji un interesantas ēdnīcas.

   Citiem Erasmus+ dalībniekiem ļoti iesaku baudīt iespēju iepazīt ne tikai apkārt esošo un citus, bet arī pašiem sevi, tātad- pavadīt laiku ne tikai kompānijā, bet arī vienatnē. Manuprāt, tieši sevis atrašana šīs pieredzes laikā var panākt, ka atpakaļ cilvēks atgriežas produktīvāks un piepildītāks, līdz ar to arī labvēlīgāks un noderīgāks.”

Everita Everte VV-31

 

   “Apguvu stikla pūšanas pamatus un citas stikla apstrādes metodes, kuras man būs ļoti noderīgas nākotnē. Vēlos uzlabot savas stikla apstrādes prasmes tālāk, jo praksē sapratu, ka šis materiāls man ir tuvs. Projekts ir mainījis manu skatījumu uz mākslas un amatniecības nozari un tagad vairs nešaubos par to, ka esmu savā īstajā vietā.

Plašās, labi aprīkotās telpas mūsu nodaļā ļāva izbaudīt mācības un radīja vēlmi tur pavadīt pēc iespējas vairāk laika.”

Arta Tukmane VT-31

 

   “Šķiet, ka esmu iemīlējusies, un daļa no manis noteikti paliks tur, Somijā: darbnīcu plauktos, istabiņu segās, saunu tvaikos, vēsajā gaisā un visur citur, kur paspējām pabūt šī mēneša laikā.

Viens no lielākajiem priekiem bija iespēja dzīvot pašai savā istabā, jo tehnikuma kopmītņu istaba man ir jādala, kā arī bija pieejama cepeškrāsns un tiešām liels ledusskapis koplietošanas telpā. Dzīvojot kopmītnēs ļoti saliedējāmies gan paši savā starpā, gan arī ar vietējiem somiem, jo sauna visiem viena un mājiņas neatrodas tālu cita no citas.”

Luīze Gulbe VV-31

 

   “Vērtējot šo pieredzi Somijā, uz to skatījos, kā piedzīvojumu, ceļojumu un mācību praksi. Tur varēju paplašināt savu redzējumu, gūt dažādus jaunus iespaidus, novērtēt kultūrvidi, pilnveidot savas profesionālās un valodu prasmes, kā arī uz brīdi atpūsties no ierastajiem pienākumiem un pamainīt vidi.

Bijām sadalīti dažādās nodaļās, kurās pēc pielāgotas mācību programmas, katrs apguvām jaunas prasmes. Man bija iespēja praktizēties vitrāžu veidošanā, kā arī ar stikla kausēšanu, stikla pūšanu un stikla formu izveidi.

Brīvajā laikā devāmies izpētīt pilsētas un muzejus. Ar pasniedzējiem un vietējiem studentiem, piedalījāmies organizētās ekskursijās un kolektīvos gājienos uz somu pirtīm. Atrašanās citā vidē, starp citiem cilvēkiem un komunicēšana citā valodā, liek adaptēties no ierastās vides, taču nonākot ārpus ierastās komforta zonas, tiek veicināta pašizaugsme.

Eduards Artis Kalniņš VT-31